Крокет

Гру цю зручніше за все робити на абсолютно рівному місці; цій умові може задовольняти рівний майданчик або луг з рівною поверхнею і низько скошеної травою.
Успіх гри в значній мірі залежить від того, вибрали діти для неї рівне і гладке місце чи ні. У першому випадку гра ведеться за всіма правилами, удари можуть бути заздалегідь легко і вірно розраховані.
Число учасників може дорівнювати 2-8. Які беруть участь у грі поділяються на дві групи і кожен з них запасається молотком і кулею, що мають однакову позначку. Перша група до того ще забезпечується одним яким-небудь позначкою на відміну від іншої.
Форми молотків можуть бути які завгодно; найбільш поширеними вважаються однак циліндричні, з одним прямим кінцем і іншим заокругленим.
На місці, вибраному для гри, в землю встромляють дуги і кілочки, таким чином, щоб величина відстані між окремими дугами варіювала залежно від спритності грають і від величини рівного місця. Часто для визначення відстані між окремими дугами користуються довжиною ручки молотка.
Рухливі ігри ведуть у такому порядку, що починає її звичайно з даного сигналу один з першої партії, потім хто-небудь з другим, потім знову хто-небудь по черзі з перших і т. д. Всі повинні стежити за своєю чергою і не пропускати її, інакше втрачають її аж до нової.
Гра ця заснована на тому, що кожен входить до складу однієї з партій намагається якомога швидше дістатися зі своїми кулями через всі дуги, слідуючи відомому порядку, крім того кожен прагне допомогти в цьому ж всю свою партію. Нарешті, одна партія намагається перешкоджати другій зробити це швидко і успішно.
Гру починають наступним чином: перший гравець по черзі розміщує свою кулю на серединному відстані між першою дугою і кілочком і вдаряє по кулі молотком, направляючи його при цьому так, щоб він пройшов через дугу.
У тому випадку, коли куля не проходить через першу дугу, а зупиняється в такому незручному місці, що перешкоджає вільному проходженню сдедующіх за ним куль, його забирають і повертають на колишнє місце лише після того, як інші кулі пройшли під дугою.
Вище ми згадали вже, що куля женеться ударом молотка, причому боковим краєм його не дозволяється користуватися, а лише одним з крайніх кінців. За правилами гри, від удару молотком по кулі повинен почувся різкий, ясний звук.
Коли куля зупиняється під дугою, то для з’ясування питання, чи досяг він мети, тобто пробрався чи через дугу чи ні, користуються ручкою молотка, наближаючи її впритул до задньої сторони дуги. У тому випадку, коли ручка молотка впритул торкнулася заднього боку дуги, не зрушивши кулі з його місця, кажуть, що він успішно пройшов під дугою, причому що вдарив по ньому отримує право далі продовжувати гру.
Продовжуючи далі гру, куля точно таким же чином проводять через другу, третю, четверту дуги і т. д. до першого промаху .. Лише тільки промах зроблений, потерпілий відзначає свій значок на черговий дузі і віддаляється, після чого наступного за ним по черзі починає проводити свою кулю.
Той, хто з успіхом проводить свою кулю через перший дугу, отримує право бити по кулі не тільки через наступну дугу, але також і за чужим шару – що називається правом рокіровать. Йому однак зобов’язані спочатку називати рокіруемий кулю, а потім вже бити по ньому. У тому випадку, коли дві кулі стосуються один одного, рокіровать не дозволяється.
Якщо хто-небудь б’є своїм кулею в чужій, то він наближає свою кулю до останнього, далі носком чобота наступає на свою кулю і влучним ударом молотка за своїм шару відбиває чужий. Якщо куля, в який він потрапив, належить його партії, то він намагається також провести його через чергову дугу, якщо ж куля чужий партії, то він відбиває його кудись подалі.
Під час гри у крокет, як ми вже згадували вище, кожному з беруть участь необхідно мати на увазі не тільки власний інтерес, а також інтерес всієї групи, до якої він належить.
Проводити через дуги шар необхідно в певному порядку: так, діставшись до другого за рахунком кілка, слід ударити в нього кулею, інакше забороняється знову гнати свою кулю назад через дугу. Після того, як куля пробрався успішно через всі дуги і повернувся знову до першого кілка, вдаряють кулею в нього і припиняють гру.
Та партія, якій вдалося успішно провести всі свої кулі через всі дуги і вдарити після цього в перший кілок, отримує перемогу.
За зразком тільки що описаного можна влаштувати кімнатний крокет, замінюючи порівняно великі кулі меншими або ж просто м’ячиками. До кінців дуг прикріплюють для стійкості свинцеві тяжкості. Гра в кімнаті ведеться в такому ж порядку, як і на відкритому повітрі.

Опубликовано в рубрику "Рухливі ігри"